Followers

Saturday, May 28, 2011

Hari Jumaat.....

Hari ni lewat sikit aku ke office.... itupun sekejap aje. Ala2 cuti sebenarnya. ... Dari pagi lepas buka shutter office, aku pergi sekolah anak2 untuk ambil Progress card, lahamdulillah, dua2 ok. Lepas tu waktupun dah menunjukkan pukul 1 so, aku beli nasi ayam dan makan kat rumah. Lepas bagi anak2 makan, dan aku pun dah kenyang sambil tengok citer Rapunzel, aku terlelap. tau2 dah pukul 4... hushhh
Pastu, bergegas bangun nak pergi beli tilam anak... cari punya cari dapatlah beli di Jalan Klang Lama... terbang RM300... Terus hantar balik rumah...apalagi Aimier ngan Amieleen pun asyik baringlah kat katil diorg... Oklah kiranya nak jugaklah dia tidur asing.... tapi boleh ke...
harap2 bila dah pindah sepenuhnya tak delah nak tidur ngan mama lagi....

Thursday, May 26, 2011

Barang baru....

Huh... Penat sungguh!... Baru selesai mengemas barang... maklumlah perabot baru sampai... nampaknya ada saja yang tak puas hati.... kali ni divider pulak pecah sikit di bahagian tepi.... em sebelum ni kabinet tv....
Nak suruh dia angkat balik kesian pulak so hubby kata nanti kita tampal aje ngan cermin.... bukan teruk sangat pun.... but still kita bayar tau!...
So... bila dah tengok barang2 da sampai rasa tak sabar pulak nak duduk rumah baru
but.............

New House... New life....

Insyaallah bermula hari ni aku akan aktif semula.... Mungkin 2 minggu lagi saya dan keluarga akan berpindah ke rumah baru.... ya, aku, suami, Amieleen dan Aimier akan memulakan kehidupan sendiri... Bagi aku sendiri... inilah kali pertama akan duduk berasingan daripada mak,ayah,dan adik2 setelah 32 tahun duduk bersama.... Ya Allah dapat ke aku harungi hari2 ku tanpa mendengar suara,gelak tawa mak, ayah dan adik2ku? Kelakar kan?
Tapi inilah hakikat yang terpaksa aku hadapi.... Doakan agar aku dan keluarga dapat hadapinya... Bagi mak aku pula.... entah... macam mana nanti kebiasanya bila aku balik aku akan tengok mak dan adik2.... walaupun adakala mereka dah tidur tapi sekurang2nya aku dapat tengok diorang.... Entahlah.... even masa nak tulis nipun airmata aku mengalir... Huh.....
Ya Allah, Tabahkan hati dan kuatkan iman hambamu ini...Mak, maafkan kalau selama ni Kakngah ada buat salah dengan mak,menguris hati makhalalkan segalanya ya Mak....

Tuesday, November 30, 2010

Start updating semula...

Hish... lamanya , sungguh lama untuk update balik... nak bukak blog pun dah tak de masa.... emm.. sebenarnya banyak nak diceritakan tapi... emm... kita start fresh balik...
Hari ni tak banyak yang aku buat cuma luangkan masa dengan anak2...dan yang penting hubby.tak lama lagi nak dapat rumah... maybe kena pindah... or maybe next year aku akan mulakan hidup baru.... yeahh...kat umah sendiri....
Tak sabar rasanya.Macam maner ye keadaan aku nanti!
So kita sambung esok...........

Monday, July 12, 2010

sakit tekak..

Emm... lately ni dah start sakit tekak... batuk menakutkan. Kalau orang yang tak kenal sure takut nak dekat maklumlah H1N1 masih wujudkan tapi.... saya hanya batuk biasa. Biasalah orang kalau jarang kena sakit nie... macam nilah bila dah kena lamalah sakitnya. Hai batuk ,... hilanglah dari diri aku!
Pekembangan terbaru aku dah start cakap ngan kakak aku itupun cuma beberapa patah ajelah maklumlah... balikpun dah malam... ala2 macam sambil lalu aje nak masuk bilik. Hopefully semuanya akan pulih seperti sediakala....
Emm.... rasanya ni ajelah... btw Aimier maybe akan start sekolah next week! so tu aje buat kali ini..... muahh

Monday, June 28, 2010

Hari isnin yang suram

Bila muncul aje hari isnin biasanya akulah yang akan bangun paling awal, maklumlah hari isnin adalah hari test jpj, so aku kena prepare student yang nak pergi test.... Tapi hari nie aku rasa malas sangat...sangat. Tak taulah kenapa dengan aku hari nie. Mungkin mind aku dah set coz semalam aku dah suruh assisstant hubby untuk hantar student so hari nie aku bangun pukul 8...tapi bila bangun badan pun rasa sakit.... nipun still rasa sakit lagi.
Sepatutnya hari nie aku pergi gym, tapi tak pergi jugak... aku boleh lepak2 baca suratkhabar... lepas nie nak ambik Amieleen pukul 12 ..... Maybe selepas tue nak lelapkan mata kejap.. boleh ke?
Dekat luar pun mendung semacam so... maybe kalau tak buat apa nak tidolah kejap lagi!
Zzzzzz

Thursday, June 24, 2010

bertegur sapa

Setiap pagi masing2 ada rutin untuk ke sekolah or tempat kerja. Biasanya kakak ku dan anak2 dia akan bangun pagi dahulu.... tapi entah kenapa lately ni aku selalu bangun awal so kadang2 bertembung juga memandangkan rumah bukanlah besar sangat.... bila nak pergi bilik air mesti lalu depan bilik aku!
Tapi aku masih lagi tak bertegur sapa dengan dia sejak insiden hari tu....
Adakah aku yang salah atau dia?.... adakah aku yang patut mulakan atau biarkan saja?. adakah aku patut mengalah?...
Aku rasa biarlah ia berlalu...............