Followers

Sunday, March 14, 2010

Makan Luar.....

Actually almost every day i and family akan makan kat luar...tapi nie special sikit sebab.....Birthday papa...... ( baru ada masa nak citer )






Thursday, March 11, 2010

S.P.M.....

Emmm....Hari ni 11/03/10 Tarikh keramat untuk pelajar SPM tahun 2009...salah sorang adalah adik saya....



Semalam dia tak dapat tido...Actually apa yang terjadi pada dia saya dah pun alaminya lebih kurang 15 tahun yang lepas...wow..lamanya
Rasanya semua orang pun macam tue..Apapun keputusan yang akan kita dapat itu lah dia!...Dah tak boleh nak tukar...Whether good or bad kita dah diberi peluang untuk belajar so...TERIMA ajelah okay..

Hidup cuma sekali jadi hargailah hidup kita dan orang disekeliling kita.
Good Luck!

Wednesday, March 10, 2010

Kecil Hati...or Hati kecil....

Sometimes bila kita dah ada family...our life change! Totally CHANGE!. Tapi kita masih lagi perlukan KAWAN!. Maybe bagi somebody if dah ada family...family comes first tapi we also need FRIEND!
As for me...mula2 kahwin dulu memang sibuk ngan new family tapi tetap tak lupakan kawan2.Yelah baru kahwin,suami, mana nak settlekan hutang2, keluarga suami...emm macam macam sampaikan tak de masa untuk diri sendiri and friend..nasib baik lah kawan memahami.....
Bila dah ade anak lagilah sibuk sampai nak keluar ngan kawan anak akan dijadikan alasan. Walaupun hati sebenarnya memerlukan seorang teman tapi...apakan daya...
Bila dengar or tgk FB kawan2 banyak memories yang wujud semasa "kita" tak ada bersama... rasa sedih, kecewa, n nak nangis pun ada specially we are not in the picture! but terpaksa redha...masa ni menguji keimanan dan kesabaran kita.
Tapi....kawan itulah yang selalu menbuat kita ketawa dan kita menangis apapun i love my REALITY and whatever i do i always think of THEM first!

Lamanya.......

Lamanya i tak update kan!.... Lately ni masa kurang mengizinkan...sibuk nak wat on-line shoppe , anak-anak, kerja and macam2 lagi.. tapi mas cuba gak luangkan sikit masa.....
Yang terbaru nie...Amieleen da okay kat sekolah...and Aimier pun dah sibuk nak ikut..tapi i rasa belum masanya lagi kan.... baru 2 lebih ...maybe next year baru registerkan dia sekolah.




As for me, sibuk....maklumlah mas kan SUPERMOM.... semua benda nak cuba.kalau ada masa...please visit my shoppe @ http.farhana-collection.blogspot.com.
some of my collections......yang saya suka...







Tuesday, March 9, 2010

car wash




Biasanya aktiviti ni dilakukan pada hari minggu...Tapi sejak Amieleen sekolah i akan ambik masa hantar kereta i kat car wash selepas hantar Amieleen sekolah,maklumlah car wash ni dekat ngan sekolah dia.


Lagipun ni lah masa i boleh bersendirian sekejap memandangkan Aimier tinggal kat opis ngan adik i yang dah diambil bekerja sementara tunggu result spm..


Emm....hilanglah penat sekejap..nasib baik tak cuci kete sendirikan..

suka basuh sendiri ke or hantar aje kat car wash cam saya ?

Saturday, January 23, 2010

Walaupun Dah agak lama tak menulis di blog tapi banyak cerita nak dikongsikan bersama. Saya cuba meluangkan masa yang agak terhad untuk menulis tentang diri saya dan family...

Amieleen.... Dia setiap hari asyik sebut pasal sekolah sahaja...so pada tahun ni 2010
saya dan suami memutuskan untuk menyekolahkan dia....di REAL KIDZ di Jalan Gasing..

Pagi-pagi nak kejutkan dia memanglah susah sikit tapi bila kita sebut aje nak pergi sekolah..dia pun excited..






makcik pun nak posing sama...

Apalah yang akan jadi kat sekolah nanti...
emmmm............

Friday, January 15, 2010

gambar lama


ni terjumpa gambar lama waktu celebrate birthday Eileen...
itu pun tak complete sebab Shida tak de...